Itä-Suomen yliopiston edustajia Suomen Akatemian tieteellisiin toimikuntiin

Aika: 17.12.2009

Valtioneuvosto on nimennyt Suomen Akatemian hallituksen sekä tieteellisten toimikuntien puheenjohtajat ja jäsenet kaudelle 2010–2012.

Suomen Akatemian hallitukseen kuuluvat Akatemiasta annetun uuden lain mukaisesti Akatemian pääjohtaja, tieteellisten toimikuntien puheenjohtajat sekä kolme valtioneuvoston määräämää jäsentä. Valtioneuvosto määräsi hallituksen puheenjohtajaksi professori Arto Mustajoen Helsingin yliopistosta, varapuheenjohtajaksi professori Päivi Törmän Teknillisestä korkeakoulusta ja jäseneksi liiketoiminnan kehitysjohtaja, dosentti Aino Takalan Orion Diagnostica Oy:stä.

Itä-Suomen yliopisto sai tieteellisiin toimikuntiin kolme edustajaa. Biotieteiden ja ympäristön tutkimuksen toimikunnan puheenjohtajaksi nimitettiin professori Paavo Pelkonen Joensuusta. Kuopiosta professori Helena Gylling nimitettiin jäseneksi Terveyden tutkimuksen toimikuntaan ja professori Pauli Niemelä Kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen toimikuntaan.

Lisää tietoa nimityksistä opetusministeriön verkkosivuilla