Itä-Suomen yliopiston dekaanit on valittu

Aika: 03.12.2009

Itä-Suomen yliopisto
Tiedote 3.12.2009

Itä-Suomen yliopiston hallitus valitsi kokouksessaan 3. joulukuuta Itä-Suomen yliopiston dekaanit ja kolme varadekaania.

Filosofisen tiedekunnan dekaaniksi valittiin professori Markku Filppula ja varadekaaniksi professori Hannu Savolainen.

Luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnan dekaaniksi valittiin professori Timo Jääskeläinen.

Terveystieteiden tiedekunnan dekaaniksi valittiin professori Jukka Mönkkönen ja varadekaaniksi professori Hilkka Soininen.

Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunnan dekaaniksi valittiin professori Juha Kinnunen ja varadekaaniksi professori Harri Siiskonen.

Hallitus valitsi dekaanit ja varadekaanit rehtorin esityksestä tiedekuntaneuvostoa kuultuaan. Luonnontieteiden ja metsätieteiden tiedekunnan varadekaanista hallitus päättää kokouksessaan 22.12.

Dekaani johtaa ja valvoo tiedekunnan toimintaa ja on tiedekuntaneuvoston puheenjohtaja. Hän vastaa rehtorille tiedekunnalle asetettujen tavoitteiden saavuttamisesta ja avustaa rehtoria tiedekuntaa koskevissa kehittämishankkeissa. Dekaanin sijaisena toimii varadekaani. Ensi vuoden alussa aloittavien dekaanien toimikausi on neljä vuotta.

Perttu Vartiainen, rehtori, 050 3011530