Helena Piispa lahjoittaa 50 000 euroa Itä-Suomen yliopistolle

Kuopion yliopisto

Tiedote 23.10.2009

Helena Piispa lahjoittaa 50 000 euroa Itä-Suomen yliopistolle

Yksityishenkilö Helena Piispa lahjoittaa 50 000 euroa Itä-Suomen yliopiston varainhankintaan. Lahjoituksellaan Piispa haluaa kannustaa muita hyvin toimeentulevia ihmisiä osallistumaan varainhankintatalkoisiin.

Piispa pitää yliopiston menestymistä elintärkeänä asiana Itä-Suomen kehittymiselle. Ilman vahvaa ja elinvoimaista yliopistoa alue ei hänen mielestään voi kehittyä voimakkaasti.

Monet itäsuomalaiset muistavat Helena Piispan hänen työstään päällystettyjä kankaita valmistavan Scantarp-nimisen yrityksen entisenä toimitusjohtaja ja pääosakkaana. Yritysjohtajana hänellä ei ollut välitöntä yhteistyötä yliopiston kanssa. Näin ollen lahjoitus on enemmän kiitollisuuden osoitus alueelle kuin yliopistolle.

”Olen aina kokenut olevani tervetullut ja arvostettu henkilö ruotsinkielisyydestä ja yritysjohtajana joskus tekemistäni kipeistä ratkaisuista huolimatta”, sanoo Sipoosta Kuopioon vuonna 1986 muuttanut Piispa.

Helena Piispa, 0500 373 341
Liisa Hakola, viestintäjohtaja, Itä-Suomen yliopisto, 040 355 3274