Itä-Suomen yliopiston rehtoreiksi yhdeksän hakijaa

Aika: 11.09.2009

Itä-Suomen yliopiston kahta rehtorin paikkaa tavoittelee yhdeksän hakijaa. Hakuaika päättyi perjantaina 11. syyskuuta.

Julkisoikeudellisen yliopiston rehtorin paikkaa hakivat määräaikaan mennessä
MMT, DI Jalo Aminoff Helsingistä, ylijohtaja, LT Sakari Karjalainen Helsingistä, akatemiaprofessori, FT Jussi Kukkonen Joensuusta, professori, FT Erkki Sutinen Joensuusta, rehtori, professori, FT Perttu Vartiainen Joensuusta ja erikoislääkäri, professori, LKT Kalervo Väänänen Turusta.

Opetus- ja tutkimusasioista vastaavan rehtorin paikkaa hakivat MMT, DI Jalo Aminoff Helsingistä, dekaani, professori, PhD Markku Filppula Joensuusta, professori, FT Jukka Korpela Joensuusta, akatemiaprofessori, FT Jussi Kukkonen Joensuusta, dekaani, professori, FaT Jukka Mönkkönen Kuopiosta ja rehtori, professori, FT Perttu Vartiainen Joensuusta.

Itä-Suomen yliopistoon tulee kaksi rehtoria, joista toinen toimii yliopistolain 17 §:n mukaisen julkisoikeudellisen yliopiston rehtorina ja toinen johtosäännön mukaisesti opetus- ja tutkimusasioista vastaavana rehtorina. Toinen rehtoreista toimii Joensuun kampuksella ja toinen Kuopiossa.

Rehtorit valitaan viisivuotiskaudeksi ja rehtorit aloittavat tehtävässään 1.1.2010. Rehtorivalinnoista päättää Itä-Suomen yliopiston hallitus.

Itä-Suomen yliopiston hallituksen puheenjohtaja Petteri Taalas, 050 563 5172
Varapuheenjohtaja Tiina Tolvanen, 050 4686 686