Kyborgi Kevin Warwick pääpuhujana ICANNGA’09-konferenssissa

Aika: 23.04.2009

Kuopion yliopiston ympäristötieteen ja tietojenkäsittelytieteen laitokset järjestävät 23.–25. huhtikuuta kansainvälisen ICANNGA’09 konferenssin, jossa käsitellään neurolaskentaa, keinoelämää, sumeita järjestelmiä, bioinformatiikkaa ja näiden sovelluksia. Konferenssin kutsuttuna pääluennoitsijana on kybernetiikan professori Kevin Warwick Readingin yliopistosta Isosta-Britanniasta. Inhimillisen ja keinotekoisen älyn liittoa tutkiva Warwick on toiminut itse koehenkilönä monissa tutkimuksissaan ja muun muassa istuttanut oman käsivartensa hermoihin tietokonetta ohjaavia antureita.

Konferenssi järjestetään Kuopion yliopiston Medistudia-rakennuksessa osoitteessa Yliopistonranta 1 A. Ohjelma on liitteenä. Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan konferenssin esityksiä ja haastattelemaan esiintyjiä. Professori Warwickin ja muiden henkilöiden haastatteluista pyydetään sopimaan etukäteen kongressin sihteerin Karin Koiviston kanssa, p. 0400 990 791.

International Conference on Adaptive and Natural Computing Algorithms, ICANNGA, on järjestetty vuodesta 1993 lähtien säännöllisesti arvostetuissa, eurooppalaisissa yliopistoissa. Kuopion konferenssiin osallistuu noin sata koti- ja ulkomaista osanottajaa 22 eri maasta.

ICANNGA’09 -konferenssi edustaa kansainvälistä ajankohtaista tietojenvaihtoa parhaimmillaan; ohjelmassa on sekä yleisluentoja että teknisiä sessioita. Konferenssi tarjoaa osanottajille mahdollisuuden mielipiteidenvaihtoon ja luo pohjaa uudelle kansainväliselle yhteistyölle. Konferenssin esitykset julkaistaan arvostetussa Springer-Verlagin LNCS-sarjassa.

ICANNGA’09 -konferenssin kotisivut: http://envi.uku.fi/icannga2009/
Kevin Warwickin kotisivu: http://www.kevinwarwick.org/

Konferenssin puheenjohtaja, professori Mikko Kolehmainen, p. 044 290 2637
Haastattelupyynnöt ja käytännön järjestelyt: sihteeri Karin Koivisto, p. 0400 990 791