Valokuvakilpailun aiheena arvokas mesimarja

Aika: 20.04.2009

Kuopion yliopiston ”Menestyvä mesimarjaverkosto – tieteestä käytäntöön” -projekti järjestää kaikille avoimen valokuvakilpailun aiheesta ”Arvokas mesimarja”. Kilpailun tarkoituksena on tuoda kuvasarjoin esille harvinaiseksi käyvää luonnonvaramme sekä ympäristön muutoksen sille aiheuttamaa uhkaa. Kilpailun avulla kartutetaan tietoa myös mesimarjan yhä harvinaisemmiksi käyvistä kasvupaikoista.

Valokuvakilpailuun voi osallistua 2–4 valokuvasta muodostuvalla, kilpailun teemaa kuvaavalla kuvasarjalla. Kuvien arvostelukriteereinä käytetään sekä kuvien taiteellista että teema hyvin esille tuovaa näkökulmaa. Kilpailu päättyy 30.9.2009.

Kilpailun tuomaristoon kuuluva Kuopion luonnontieteellisen museon johtaja Pertti Renvall, Lignell & Piispanen Oy:n toimitusjohtaja Hemmo Rossi ja Savon Sanomien kuvatoimituksen esimies Jukka Gröndahl.

Tulokset julkistetaan marraskuussa 2009 pidettävässä tilaisuudessa. Kolme parasta palkitaan ja kaikkien osallistujien kesken arvotaan tuotepalkintoja.

Menestyvä mesimarjaverkosto -hankkeen verkkosivut ja valokuvakilpailun tarkemmat ohjeet osoitteessa www.uku.fi/mesimarja ja s-posti mesimarja@uku.fi

Kuopion yliopisto
Biotieteiden laitos