Verisuonitautien ja diabeteksen tutkimukselle entistä paremmat puitteet Kuopiossa

Aika: 09.01.2008

Kuopion yliopisto tiedottaa
8.1.2009

Kutsu medialle:

Kuopion yliopistossa toimiva Biokeskus Kuopio (BCK) kehittää innovaatiotoimintaansa ja verkostoitumistaan sekä laajentaa ja modernisoi infrastruktuuriaan kahdessa hiljattain käynnistyneessä ESR- ja EAKR-hankkeessa. Hankkeiden puitteissa on tehty laitehankintoja, jotka luovat merkittävästi paremmat edellytykset Kuopiossa tehtävälle verisuonitautien ja tyypin 2 diabeteksen tutkimukselle. Hanketta rahoittavat Itä-Suomen lääninhallituksen lisäksi useat alueen kunnat ja bioalan yritykset.

Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita BCK:n hankkeita koskevaan tiedotustilaisuuteen, joka pidetään perjantaina 16.1. klo 12-13 Snellmania-rakennuksen auditoriossa L22 osoitteessa Yliopistonranta 1 E, 2. krs. Tilaisuudessa on paikalla Biokeskus Kuopion johtaja, akatemiaprofessori Seppo Ylä-Herttuala.

Biokeskus Kuopio on perustettu Kuopion yliopistoon vuonna 2007. BCK:n tavoitteena on edistää yliopiston ja Kuopion seudun molekyylilääketieteen kansainvälistä kilpailukykyä, uusien teknologioiden käyttöönottoa ja tutkimustulosten hyödyntämistä sekä erityisesti bioalan yritystoimintaa. BCK on yksi kuudesta Biokeskus Suomen alaisista biokeskuksista.

Biokeskus Kuopion johtaja Seppo Ylä-Herttuala, p. 040 3552075