Kauppatieteiden laitos
Department of Business and Management

Julkaisut 2007
Publications 2007

Lisätietoja julkaisusta saa klikkaamalla sen numeroa.
For full details, please click the number in front of the publication.


1 Cliquet G et al., ed. Economics and Management of Networks. Franchising, Strategic Alliances and Cooperatives.
2 Ellonen H-K, Kuivalainen O. Magazine publishers and their online strategies: review and implications for research and online-strategy formulation.
3 Eriksson P. Naisten yritysten kasvu ja sen johtaminen. Neljä kertomusta ohjelmistoliiketoiminnasta.
4 Eriksson P. Kasvuyritykselle ammattijohtaja.
5 Eriksson P et al. Women and innovation in the ICT-business: tale of terror and tale of joy [cd-rom].
6 Eriksson P et al. Managing growth in women-led ICT-companies: transforming technology into business.
7 Granström R et al. Franchising Suomessa 2008.
8 Huotari N et al. "Tätä ei saa jättää tähän" Kuopion yliopiston TieVie-alumnitoiminta .
9 Huovinen J. Tapayrittäjyys: tilannetekijät toiminnan taustalla ja yrittäjäkokemuksen merkitys yritystoiminnassa .
10 Huovinen J, Littunen H. The influence of personal background and local environment on the phenomenon of habitual entrepreneurship [cd-rom].
11 Huovinen J, Tihula S. Habitual entrepreneurship and family business: exploring the connections.
12 Katila S. Economically un-rational farm business families in Finland.
13 Katila S, Wahlbeck Ö. Start-up processes in ethnic restaurant businesses the case of Chinese and Turkish businesses in Finland [cd-rom].
14 Keso H et al. Engaging in reflexive acts. Sharing experiences on reflexivity in empirical qualitative research.
15 Kivijärvi M et al. Consumer trust in electronic service consumption: a cross-cultural comparison between Finland and Portugal.
16 Kuisma T et al. Mapping the reason for resistance to Internet banking: a means-end approach.
17 Laukkanen M. Kasvuyritys.
18 Laukkanen M. Kasvuyrittäjyys ja kasvuyritykset.
19 Laukkanen P et al. The effect of usage experience on the barriers of resistance to mobile banking [cd-rom].
20 Laukkanen P et al. Consumer resistance and intention to use Internet banking service [cd-rom].
21 Laukkanen T. Customer preferred channel attributes in multi-channel electronic banking.
22 Laukkanen T. Measuring mobile banking customers' channel attribute preferences in service consumption.
23 Laukkanen T. Internet vs mobile banking: comparing customer value perceptions.
24 Laukkanen T. Bank customers´ channel preferences for requesting account balances [cd-rom].
25 Laukkanen T et al. Segmenting bank customers by resistance to mobile banking [cd-rom].
26 Laukkanen T et al. Mobile banking barriers among mature customers [cd-rom].
27 Laukkanen T et al. How personal values determine consumer resistance to mobile banking? [cd-rom].
28 Laukkanen T et al. Innovation resistance among mature consumers.
29 Laukkanen T et al. Information as a barrier to innovation adoption [cd-rom].
30 Miettinen M. Credit scoring for start -up micro enterprises with statistical model [cd-rom].
31 Moisander J et al. Mobiililaitteilla elämä hallintaan? Teknologisen asiantuntijuuden esittäminen nuorten aikuisten narratiiveissa.
32 Niskanen J, Niskanen M. Kasvun rahoittaminen pk-yrityksissä.
33 Niskanen J, Niskanen M. Yritysrahoitus. 5. uud. p.
34 Niskanen M et al. The debt agency costs of family ownership: firm level evidence on small and micro firms [cd-rom].
35 Niskanen M, Niskanen J. The determinants of firm growth in small and micro firms - evidence on relationship lending effects.
36 Palo-oja O. Making Sense of Research Commercialisation.
37 Palo-oja O. Action Research in Academic Research Commercialisation: Case KnoPro Project.
38 Pasanen M. SME growth strategies: organic or non-organic?
39 Pasanen M, Laukkanen T. Aiming at further growth: does growth intention matter for strategy? [cd-rom].
40 Pasanen M, Tihula S. Future winners: team-managed or family businesses? [cd-rom].
41 Pietiläinen T et al. Tiedon kauppiaat . Asiantuntijat yrittäjinä.
42 Siikonen J et al. The orientation and importance of network relationships in small KIBS firms [cd-rom].
43 Sinkkonen S et al. Modeling factors of consumer resistance to mobile banking [cd-rom].
44 Tanninen H. Vaalit, uudelleenjako ja taloudellinen kasvu.
45 Tanninen H. Tehokkuus ja oikeudenmukaisuus eri hyvinvointivaltiomalleissa.
46 Tanninen H, Tuomala M. Tuloerot ja makrotaloustiede.
47 Tihula S, Huovinen J. Reasons for management teams and team formation in small firms [cd-rom].
48 Tihula S, Huovinen J. Prevalence of management teams in the firms owned by habitual and first-time entrepreneurs [cd-rom].
49 Tikkanen I. Maslow's hierarchy and food tourism in Finland: five cases.
50 Torikka J, Tuunanen M. Empirical examination on Finnish franchisee discontinuance and failure rates [cd-rom].
51 Tuunanen M. Franchising as entrepreneurial activity: Finnish SME policy perspective.
52 Tuunanen M. Franchiseottajien arviointi rekrytointivaiheessa - kuinka profiloida menestysyrittäjiä ketjuun.
53 Tuunanen M. Franchising madaltaa yrittäjäksi ryhtymisen kynnyksen - minustako franchisingyrittäjä?
54 Tuunanen M, Hoy F. Franchising - multifaceted form of entrepreneurship.
55 Tuunanen M, Koiranen M. Franchising liiketoiminnan kasvustrategiana.
56 Tuunanen M, Torikka J. Findings on franchisee turnover and failure rates: case Finland [cd-rom].
57 Tuunanen M, Torikka J. Finnish franchisee discontinuance and failure: an empirical study [cd-rom].
58 Varis M. Inside the black box, again: is there room for entrepreneurship in the systems of innovation framework? [cd-rom].

Kauppatieteiden laitos Department of Business and Management
Julkaisutietokanta 18.6.2008 Publications Data Base 18.6.2008